روايات

رواية العهد القديم الفصل الرابع عشر 14 بقلم هي جنته

رواية العهد القديم الفصل الرابع عشر 14 بقلم هي جنته

رواية العهد القديم الجزء الرابع عشر

رواية العهد القديم البارت الرابع عشر

رواية العهد القديم الحلقة الرابعة عشر

فضل عادل صاحي طول الليل بيفكر هيعمل
ايه وخﻻص قرر انه مش هبصلها تاني
وهيعتبرها لسه مرات اخوه وطبعا كان
بيحارب علشان ياخد القرار دا
سمع عادل قرآن الفجر قام نزل المسجد صلي
ركعات لله ودعا ان ربنا ييسر له الخير وبعد صﻻة الفجر
راح البيت لقي هدي بتصلي وبتدعي ليوسف
فدا خلي عنده حاجه مش فاهمها يمكن
متدايق انه مش ممكن يكون له مكان ف قلبها
وفرحان علشان هي بتدعي ﻻخوه وحبيبه

 

 

ودخل علي المطبخ بيحضر سندوتش
وكوباية اللبن فدخلت عليه هدي
هدي ..عادل ? بتعمل ايه
عادل ..معلش ياهدي عندي عاده غريبه شويه
اني باكل سندوتش معين كدا وكوباية لبن بعد الصﻻه
هدي..سبحان الله وهو ايه بقي السندوتش المعين دا
عادل ..بﻻش هتضحكي عليا
هدي …ﻻ مش هضحك بس قول
عادل ..بحب اعمل سندوتش ……جبنه علي مربي
هدي ….هههههههههههه
عادل ….مش قلتلك هتضحكي
هدي …مش بضحك علي سندوتشك
ههههههههه اصلي انا بحب اعمل بعد الفجر
ساندوتش جبنه علي مربي
عادل ….هههههههههههه بجد
هدي ..بجد اطلع بقي وانا هعمل لنا سندوتشين
طلع عادل من المطبخ وهو مش مصدق
الصدفه دي دي اول حاجه مشتركه بينا
هدي ..يﻻ الأكل اتحط عارف يوسف كان بيضحك عليا
ههههههههههه
وعادل بيقول في نفسه ضحكتها حلوه قوي
هدي .كان بيضحك.اول لما قلتله ان عندي
العاده دي بس بعد كدا كنت اخلص صﻻ
اﻻقيه عملي سندوتش وكوباية لبن
عادل… انا هنزل الشركه بعد الفطار
هدي …ﻻ مفيش شركه انت عايز ماما مديحه تعرف ولو عرفت مش هتسكت
عادل… طيب العمل ايه هفضل قاعد في البيت كدا
هدي ….وفيها ايه
عادل ..طب ايه رأيك نروح المﻻهي النهارده

 

 

اصلي عمري مرحتها ف ايه رأيك
هدي ..خﻻص ماشي نروح بعد الضهر
عادل ..طب انا هدخل انام وابقي صحيني قبل الصﻻ
هدي. ..ان شاء الله
_________________
في بيت نعمه
نعمه …محمود مقلتليش هتعمل فرحك امتي
محمود …والله ياماما فاضل شوية تشطيبات في الشقه
ولسه الفرش وكدا
مي..ماما بصي انا عندي مبلغ بابا حطه ف البنك
علشان جهازى وكدا ومراته متعرفش بيه
اصله كان عارف انها طماعه وكان خايف عليا
وقبل مايموت قالي عليهم
نعمه ..خلي فلوسك معاكي ياحبيبتي محدش عارف ايه اللي في الغيب
مي …ماما اللي يخلينا نستني سنه ممكن
نتجوز بعد شهرين تﻻته وكفايه عليكي كدا
محمود ..وافقي ياماما علشان انتي عارفه اني
لسه دكتور جديد و العياده لسه مش بتجيب حاجه
نعمه …اللي تشوفوه ياوﻻد هو انا عايزه حاجه غير
سعادتكم
_____________________
في المﻻهي
عادل…مني نفسي اركب المراجيح اللي بتلف دي
هدي ..روح اركبها
عادل ..بصراحه عمري مركبتها وخايف
هدي….هههههههههههه ايه بتخاف
عادل ..( يالهووووووووي علي الضحكه اللي هتوديني فداهيه )
تعالي اركبي معايا
ركبت هدي معاه المرجيحه حط ايده علي
كتفها وايده التانيه حاضن بيها كريم ولما
طلعت المرجيحه هي اللي خافت ومسكت
ايده ودفنت راسها في كتفه عادل حس

 

 

انه ملك الدنيا بحضنها دا ولما نزلت قالت
هدي ..اسفه ياعادل اصلي انا كمان بخاف منها
عادل …هههههههههههه وكنتي عامله فيها شجيع السيما
مدام بتخافي تعالي بقي هدخلك مكان جميل جدا
هدي ..ايه المكان الضلمه دا عادل احنا رايحين
فين في حد حط ايده علي كتفي اااااااااااااااااااااااااااأاه
الحقني ياعادل انتي دخلتنا بيت الرغب (واترمت ف حضنه وقعدت تبكي بهستريا وكريم قعد يبكي علي بكاها)
عادل زعل من نفسه انه عمل كدا وطبطب عليها وقال
عادل …انا اسف والله مكنتش اعرف انك خوافه كدا
هدي …يﻻ بينا نروح
عادل ….طب نروح مطعم نتغدي
هدي …عايزه اروح مش هقعد اكتر من كدا
روحو ودخلت اوضتها وقفلت علي نفسها
وقالت في نفسها …ايه اللي انا عملته دا ازاي امسك ايده
واترمي في حضنه (وقعدت تبكي)ازاي
حبيبي يايوسف انا واحده خاينه سامحني
معتش هعمل كدا تاني وفضلت علي كدا لحد ما نامت
تاني يوم الصبح عملت ساندوتش عادل وخبطت علي الباب
مفيش حد ف الاوضه .وقالت ….ياتري راح فين
رجع بعد الضهر وفي ايده شنطة هدايا وبوكيه ورد

 

 

عادل ….هدي ..انا اسف عارف اني زودتها انبارح شويه
هدي. …انا مش زعﻻنه منك بالعكس انا قلتلك
انك زى اخويا عادل وادايق في نفسه من كلمتها دي..
.ماشي اقبلي مني الورد دا والشيكوﻻته علشان اعرف انك مش زعﻻنه
هدي…. خﻻص قبلته وﻻ تزعل
وهنا الباب خبط راح عادل يفتح ولقي ………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العهد القديم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى